Wednesday 7 December 2011

Hati Tisu menjadi Hati Batu boleh?



 hati ini seringkali terdetik kekesalan, 
tapi tiap kali kesal itu timbul,
aku tidak penah mengambil pengajaran.
kadang kala selalu mendoakan,
akan ada sinar cahaya di balik awam yang muram,
tapi acapkali yg tiba hanya mendung yg berarak hujan.


aku buntu dalam jalan yg lurus,
buntu memikirkan kerenah manusia yg pelbagai ragam,
dan kadang kala mereka itu sangat menguji kesabaran,
apa yang pasti berdoa adalah jalan terbaik penyelesaian.


aku tidak pernah memikir cinta,
hanya berharap biarlah ia datang dgn seikhlas hati,
tidak pernah bersandar pada rupa, harta waima darjat sekalipun.
cinta yang dtg itu hadir dgn tiba-tiba,
saat aku melihat dia, 
hati terpaut sebarang kata,
tapi aku selalu menafikannya,
dan berharap biarlah ianya bayangan ilusi dan mimpi di siang hari.


apa yg terjadi kini,
ilusi yg diharap telah mendekati,
aku lantas cuba menerima,
walau luka sakit cinta lama masih berdarah,
sebulan perkenalan sumanya indah-indah belaka,
kini aku seperti melihat boneka yg asyik bermain di pentas lakonan.


hati yang dahulunya tisu,
kini mengharapkan utk menjadi hati batu,
semakin lama semakin dipaut kebosanan,
dia masih leka dgn permainan dunia yg begitu mengasyikkan.
aku telah lama menyedari,
bahawa begitu byk insan lain yg masih mengambil berat,
perihal diri yg tidak sehebat mana ini,
lantas mengucup syukur padaMu ya Allah,
kerana masih memberi kasih syg yg sedikit kpd aku.


apa yg aku pelajari,
kurangnya layanan yg diberi dari dia,
sebenarnya memberi peluang utk aku,
menilai mana yang baik dari itu,
kehadiran insan itu berharap dapat,
memberi sinar bahgia di saat mendung yg semakin mendatang.

with LOVE~
 


**dia lah cinta pertama gua dunia & akhirat** 
 I Love U Forever Mom!



 
note:: roomate gua ckp gua selalu dpt lelaki yg x appreciate diri gua. apakah betul? hmm, mungkin. :)

No comments: